Śląski Klaster ICT patronem konferencji „Nowoczesna firma w cyfrowym świecie”

Pod wpływem nowych technologii, globalizacji oraz ewolucji potrzeb i postaw społecznych zmieniają się mechanizmy decydujące o charakterze pracy, jej rozumieniu i granicach. Na ten temat będziemy rozmawiać w trakcie konferencji  „Nowoczesna firma w cyfrowym świecie”, która odbędzie się 29 września w Hotelu Angelo w Katowicach, pod patronatem Śląskiego Klastra ICT.

Już 50% Polaków posiada smartfon, a jedna trzecia tablet. Blisko 5 milinów kupiło produkt, usługę lub aplikację w internecie. Ciągle rosnąca grupa użytkowników aktywnie korzysta internetu i aplikacji za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Coraz częściej robi też w ten sposób zakupy. Rynek m-commerce czyli zakupów przez urządzenie mobilne (smartfon, tablet) rośnie w Polsce najszybciej w Europie, osiągając wzrost na poziomie 113 proc., obecnie wyceniany jest on na miliard złotych, jak wynika z raportu mGenerator.pl.

Tak szeroki dostęp do urządzeń mobilnych i do Internetu pozwala na zdobywanie informacji tu i teraz, porównywanie ofert, wyszukiwanie najlepszych opcji, ciągłą edukację konsumentów ale i możliwość komentowania, oceniania i krytykowania producentów czy dostawców. To silne oręże w rękach konsumentów, którzy chcą mieć realny wpływ na rozwój produktów czy politykę firm i oczekują, że firmy zaczną się komunikować z nimi w nowoczesny sposób. Oczekują komunikacji dwustronnej, komunikacji tu i teraz, komunikacji poprzez różne kanały: www, media społecznościowe, chaty. Kluczowa jest szybkość, komfort, jakość obsługi klienta. A niezadowolony klient ma pełen arsenał narzędzi, by w szybkim tempie poinformować dużą grupę o wszelkich błędach firmy.

To cyfrowe pokolenie wkroczyło również na rynek pracy i oczekuje, że standard technologiczny do którego jest przyzwyczajone w życiu codziennym odnajdzie również w miejscu pracy. Praca z każdego miejsca, dostęp do danych z każdego urządzenia, możliwość szybkiej komunikacji bezpośrednio z zarządem, brak barier technologicznych, hierarchicznych i mentalnych. Praca 2.0

Nowoczesne technologie rewolucyjnie zmieniły warunki prowadzenia biznesu i to zarówno w sferze biznesu konsumenckiego B2C, jak i biznesu korporacyjnego B2B. Podczas konferencji będzie można się dowiedzieć:

  • Jak te trendy wpływają na funkcjonowanie Twojej firmy ?
  • Czy Twój model biznesowy uwzględnia zmieniające się zachowania konsumentów ? Czy wiesz jakie przekuć zmiany demograficzne, technologiczne, procesowe w szanse dla swojego biznesu ?
  • Czy w ostatnich latach zmieniłeś podejście do ofertowania produktów czy usług, uwzględniając wielokanałowość, mobilność i cyfrowość Twoich odbiorców?
  • Czy Twój marketing skutecznie i mierzalnie buduje bazę potencjalnych i lojalnych klientów?
  • Jaką reputację ma Twoja firma wśród obecnych i potencjalnych klientów? Czy wiesz, kto jest Twoim fanem – ambasadorem, a kto krytykiem i dlaczego ?

Cykl spotkań „Nowoczesna firma w cyfrowym świecie” w ramach projektu Biznes Trendy pomoże zarządzającym małymi i średnimi firmami przyjrzeć się na nowo:

  • Modelowi biznesowemu
  • Efektywności sprzedaży
  • Pozyskiwaniu klientów i budowaniu marki
  • Polityce cenowej i rabatowej
  • Reputacji w oczach klientów i partnerów biznesowych

Kliknij, żeby zarejestrować się na konferencję.